söndag 31 januari 2010

Har varit dålig på att uppdatera nu denna vecka, så här kommer en veckouppdatering!

Måndag:
Måndagen började med sovmorgon, tyckte jag kunna unna mig det när det ändå var min födelsedag.
När mannen min kom hem så åkte vi till Ubbe´s Café i stan och fikade, sen åkte vi vidare till min hemliga födelsedagspresent från mannen.
Stannade vid Ubbe´s igen, stora Ubbe´s.
Tro att jag blev förvånad !
Men vi skulle inte in där. Gick lite längre bort och stannade utanför Floatingcentret.
Yay jag fick bestämma vad jag ville där inne =)
Kollade priser och åkte hem och tänkte lite på vad jag ville ha.
Väl hemma blev det bara en lugn kväll.

Tisdag:
Jobb, roligt tillbaka till Berggrens med Leila och ha en minnesstund.
När jag skulle åka hem fick jag sms att jag hade ett paket på Ica att hämta !
Mitt Panduropaket hade anlänt !

Mycket "godis" till lilla mig !

Onsdag:
Till läkaren i Linköping på ett nytt ultraljud av mina bröst.
Tråkigt, men måste göras.
Fick svar att jag inte har knölar, jag har mycket körtelvävnad i mina bröst.
Därför gör dom ont.
Fick lite råd av läkaren hur jag kan göra för att smärtan ska minska:
Förminska brösten
Vänta 5-10 år så kanske det går över
Äta smärtstillande
Skaffa barn

Hmm, det sista alternativet ovan är det underligaste jag har hört =/
Men men, vi får se vad som händer.
Bröstläkaren ska höra av sig igen och sen ska vi se vad vi gör med mina bröst.
För tillfället har jag DD-E kupa, dom är ENORMA.
Mannen blir glad men jag har inte BHar jag kna använda, fortsätter på sportbh och en DD jag hittade i morse.

Torsdag:
Iväg på Floating och massage.
Klev upp i tid så jag kunde göra min engelska och sen äta frukost.
Dom ringa strax efter 9 och sa att min massör var insnöad!
Haha jaja flyttade tiden en timme så jag skulle komma till 12.15 istället.
Massagen tog vi först och det var smärtsamtskönt. Första gången någonsin jag har varit på massage hos en riktig massör. Mysigt värre.

Sen in i duschen och vidare till "ägget". Såg ut som ett ägg som man kunde ha som rymdfarkost =p
37grader varmt i vattnet och 30% salthalt!
Kan bara säga en sak om detta: UNDERBART.
Ojoj vad jag mådde bra efter denna behandling. Blir fler gånger med detta kan jag lova !

Virkade mig en morot också =p
Jaja lite mer fantasi kan man ha, men hur många virkar sig en morot en torsdagskväll när dom är uttråkade ?
Gizmo tyckte den var lite underlig och den gick inte att äta =)

Fredag:
Jobb igen med Leila och Rickard.
53 personer tror jag det var som skulle komma men dom blev två mindre.
Vi bjöd på varmrätt och sen tårta på denna minnesstund.
Fick även lite tid över så jag kunde slänga i mig lite mat.
Mums!
Våra kockar är duktigare än dom tror =)

Efter jobbet följde Leila med mig hem och färgade mitt hår rött.
Oooh vad jag trivs i min röda hårfärg, ska aldrig gå ifrån den igen !

Fick rosor när jag fyllde år och dom började vissna i sin vas.
Så jag tog kronbladen (tror dom heter så) och la dom på mitt Ostronfat från PartyLite. Sen grävde jag fram en liten ljushållare för ljuset.
Mysigt och den står på vardagsrumsbordet nu, bladen har torkat men den är lika fin fortfarande.

Lördag:
Lördagen är helig för mig.
Blev att jag bara gick omkring i lägenheten i min morgonrock och inte gjorde mycket.
Fick en ide att jag skulle lägga ner knapparna jag köpte från Panduro i mina ljuslyckta.
Även den är från ParyLite och man kunde köpa den i två storlekar.
Jag köpte den lille, ångrar mig nu att jag inte köpte den stora också.
Här är resultatet:

Så nu har jag skrivit av mig denna vecka, ska se om jag kan hålla mig mer uppdaterad nästa vecka =)



4 kommentarer:

  1. va skönt ändå att de inte var nå farliga knölar iaf!! jag har också typ E kupa, de är inte så roligt som folk får de att låta med stora bröst, hahahaha!! :) Ja, skaffa barn lät ju som bra medicin för att du ska slippa ha ont i brösten, för de gör ju inte alls ont med såriga bröstvårtor, mjölkstockning, kolikbarn som skriker i 6 månader, FÖDA barnet, kanske foglossningar under graviditeten mm mm mm... ;) hahahahahaha. sjukt råd, hahaha. :)

    SvaraRadera
  2. haha, ja underliga råd får man när dom inte vet vad det är för fel på en =P
    Men men, vi får se vad den tredje läkaren säger... jaja, svaren kommer väll om några veckor =/

    SvaraRadera
  3. Vad underbart med massage! det skulle jag oxå behöva...låter som att du har haft en bra vecka annars & den där moroten gillar jag skarpt! Jag måste lära mej att virka, det skulle vara superskoj att virka bullar & annat till Meja! Hoppas tuttarna ger sej snart & vad skönt att det inte var något farligt, man blir ju lite nojjig...

    Du har en award att hämta hos oss :-)

    Ta hand om dej
    kramkram

    SvaraRadera
  4. Vad glad jag blir att ni tycker om moroten, får ta och virka några fler till Meja =)
    Har virkat några muffins också som jag tänkte att lillfröken kunde få =D

    SvaraRadera

Bläckfiskar

Fem små bläckfiskar som ska fara norröver i veckan. Mönstret är mitt eget.