onsdag 13 januari 2010

Två dagar i tystnad.
Har inte haft tid att skriva någonting eller lägga upp bilder.
I måndags började jag läsa på Komvux, ska läsa Engelska A och sen mediekommunikation.
Så det har blivit mycket läsande, men jag känner på mig att det kommer gå bra..

Lite mer saker har hänt här hemma iaf.
Mannen min köpte ett hemmabiosystem i förrgår, problemet vi fick med det var att vi inte fick in lådan i bilen =P
Det är så att det är kallt här nere och våran bil har fryst. Ibland kan man öppna bakdörrarna och ibland kan man det inte.
Och såklart så kunde man inte det när vi skulle in med kartongen i bak, den fick inte plats i skuffen.
Så det var jag, mannen och en killkompis som skulle in med lådan i bilen och sen skulle vi in också.
Det provades det ena och det andra innan kompisen kom på den smarta iden att den kunde stå på högkant i passagerarsätet. Men lättare sagt än gjort !
Krongligt var det med att få in den.
Efter ca 5min så var den i bilen, då tittade vi på varandra och kom på att alla 3 skulle få plats i bilen, jag klämde mig in i bak och kompisen fick sitta i fram med hemmabiolådan i ryggen !



Trångt för stackaren i fram, men han skulle iaf av först =)



Vi fick hem den och det var enklare att få ur den ur bilen istället för i.

Vi har nu fått upp den och kopplat ihop alla högtalare och allt sånt.
Bra ljud är det !

Vi har även haft lite problem med värmen och tvn denna vecka.
Tv kanalerna har vi inte kunnat fått någon kontakt med. Precis som antennen på taket har ramlat ner.
Efter tre dagars ringande och gnatande har vi nu fått både värme och kanaler på tvn.
Nästan så man känner sig bortskämd nu när man har vad man behöver =/


(Reparatör fixar pannan och kanalerna)

Har stickat och virkat lite också på kvällarna och där kommer bilder när jag är klar.
Så det blir nog i morgon..





Vi avslutar dagen med en bild på min lilla ängel som jag saknar så mycket <3


1 kommentar:

  1. Hahaha! Jag ser framför mej hur ni kämpade med den där kartongen :-D det är sällan roligt precis när man är uppi det, men efteråt brukar man kunna skratta gott :-D

    Härligt att ni har det varmt & gött hemma nu när ni (förmodligen?!) ska njuta av en massa bra film :-)

    Ta hand om dej
    kram

    SvaraRadera

Bläckfiskar

Fem små bläckfiskar som ska fara norröver i veckan. Mönstret är mitt eget.