måndag 18 januari 2010

Var iväg till läkaren 11.45 och fick knöl två konstaterad, fick reda på att det är normalt att få fler knölar. Jag har då en obalans i hormonerna i en körtel i mitt högra bröst. Och det kan göra att jag får fler. Men men, dom är inte farliga, nu vill jag bara att dom ska försvinna.

Sen när jag kom hem gjorde jag dagens engelska uppgifter och jag började på min inlämningsuppgift, när jag gjort tre frågor där så såg jag i kors =P
Så jag slängde mig framför tvn med stickningen och Army Wives.
När halva avsnittet hade gått så försvann sändningen!
Igen!
Gick till grannen och dom hade inte häller kanaler så det var bara att ringa HSB igen och se om dom kunde hjälpa till.
Ja, jag erkänner att jag var lite arg. Men vem är inte det när saker konstant slutar fungera eller går sönder titt som tätt.
Men blev kopplad hit och dit tills jag kom till en dam som hjälpte mig.
Efter ca 2 timmar hade vi kåken full med folk som försökte fixa problemet, och efter 3 timmar hade jag tv igen.

Medans jag väntade på att tvn skulle fungera igen så dammade jag av vitrinskåpet.

Det var ett tag sen jag dammade där.
På översta hyllan hade jag mina vita hästar jag har samlat på mig under några år.
Fick den första av mor som ropade in den på en auktion när jag var 7 år.
Trodde det bara fanns i två storlekar men för ett år sedan hittade jag en tredje storlek, jag har inte någon aning om hur många det finns av varje storlek.

Bestämde mig för att plocka ner dom flesta porslinshästarna i förrådet för jag har inte plats för dom.
Men sparade dom minsta och den största hästen, vill se några av dom iaf.

Jag spar på flaskor också i mitt vitrinskåp.
Dom måste vara oöppnade för att ha värde för mig, så jag plockar inte på mig vad som helst.
Katterna kommer det ut en ny varje år, har missat många färger redan.
Så är det någon som har katterna i andra färger och som är oöppnade så vill jag gärna köpa dom av er =)

Skrev häromkvällen att jag hade broderat klart ett broderi på lilla Prosit.
Här kommer resultatet:


3 kommentarer:

  1. Fin blogg du fixat syster och håller den verkligen uppdaterad! Me like!
    Klart vi måste ut och dansa tillsammans=)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Guuu va du är duktig! Tänk den som kunde brodera så där :-) broderar du efter mönster eller skapar du från "skratsch"??

    Ta hand om dej
    kram

    SvaraRadera
  3. Syrran: såklart jag håller den uppdaterad, vill visa allt jag hinner med =D

    Erika: Jag broderade efter mönster på denna, men ibland kan jag hitta på egna mönster. Tex vykort och liknande =)
    Säg bara till om du hittar ett broderi du vill att jag ska brodera upp =)

    SvaraRadera

Bläckfiskar

Fem små bläckfiskar som ska fara norröver i veckan. Mönstret är mitt eget.