söndag 22 januari 2012

Orkidé knoppar


Idag snöar det och jag sitter och stirrar på min orkidé, vill att den ska slå ut NU.
Har aldrig fått någon av mina orkidéer att blomma om, men denna har fått mig på andra tankar.
Mannen fick denna på jobbet när han fick fast tjänst, den blommade snabbt över och sen har den bara stått i ett fönster och inte sätt så mycket ut för världen.
Den var en av dom första blommorna jag lämnade i huset, där stod den i en låda ett tag innan vi flyttade in helt.
Och det verkar ha gjort susen, för när jag packade upp den och ställde den i fönstret så kom det knoppar direkt ! Har en till orkidé som jag ska flytta till detta fönster också, och se om den vill komma tillbaka till livet också =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bläckfiskar

Fem små bläckfiskar som ska fara norröver i veckan. Mönstret är mitt eget.