fredag 13 januari 2012

Påbörjade arbeten

 Här kommer tre påbörjade arbeten jag pillar med här hemma =)

Den lilla Ravasauren ska en kompis få i födelsedags present.
Det som fattas är hornen på nosen och ränderna på ryggen, den ska ha ett horn enligt mönstret.
Men när man ser dom i World of warcraft så har den 2 horn på nosen, så det kommer jag göra.
Jag har inte något grått garn därför kan jag inte göra klart den ;)
Mönstret hittar ni om ni trycker på bilden.


Stjärnan är en filt som jag hittade hos Fru Albertsson
När jag såg den så måste jag göra den !
Så grävde fram dom färgerna jag hade som passade ihop och började virka, hann en liten bit innan garnet tog slut.
Mönstret är en youtube video, mycket enkel att förstå fast den är på engelska. Han som har gjort videon visar bra hur han gör, så det är enkelt att hänga med.
Tryck på bilden för att komma till mönstret.

 

Broderiet har jag köpt på tradera, men det finns hos Ateljé Margaretha
Trodde att jag skulle hinna klart till jul, men en flytt och lite annat hamnade i vägen.
Så det blir att göra klart den till nästa jul ;)




3 kommentarer:

Bläckfiskar

Fem små bläckfiskar som ska fara norröver i veckan. Mönstret är mitt eget.