tisdag 6 mars 2012

Galen promenad

Idag tog lilleman och jag en lång promenad. Gick efter en väg jag inte gått efter tidigare.
När jag kom till ett ställe jag kände igen så tänkte jag "Vi svänger av här, jag har inte en aning om vart vi hamnar men vi provar"
Ja, jag klev av vägen med barnvagnen och började gå efter en stig som folk brukar rida efter, det var stort och fint till en början.

Sen blev stigen mindre, men det gick fortfarande att gå där. Tyckte det var supermysigt så jag knatade vidare. Elias somnade och jag kom fram till att det INTE var en sån bra idé att vika av ;)
Stigen blev mycket liten och det stack upp stenar överallt. Min barnvagn är inte gjord för att köra offroad. Men envis som jag är så tog jag mig igenom det hela och hittade en traktorväg. Kunde välja att svänga vänster åt ett håll jag inte heller hade någon aning om vart jag skulle hamna, eller höger och komma ut på vägen. Vi hade virat omkring i skogen i en timme så jag valde att vika av mot vägen och traska hemåt. 

Plockade mig en del björkris också. Det ska bli till kransen på framsidan. Blir det fint väder i morgon så ska jag sätta mig med det.

Sen när mannen kom hem så började jag kapa i trädgården. Fick bort rosbuskarna som nog inte har blivit klippta på flera år. Hittade en massa hemliga saker i rabatten under rosorna. Tror det kan vara en del tulpaner som är på G upp =)
Så vi får se vad som kommer blomma snart !

1 kommentar:

  1. Från hemlis igen.
    Jag gillar färgen rosa och andra pastell färger.

    SvaraRadera

Bläckfiskar

Fem små bläckfiskar som ska fara norröver i veckan. Mönstret är mitt eget.