tisdag 10 januari 2012

Figurer

Här kommer lite av det virkade jag har pillat med den senaste tiden =)


En liten Hello Kitty, har en bild med hennes morrhår också men hittar den inte nu.


En Uggla. mönstret finns här



Fick en beställning på Ahlgrens bilar i större format, så fick snällt knåpa ihop ett mönster.
Dom är ca 30cm långa =)


Fick även en bestälning på en krokodil till jul, den har en ljusgrön mage. Mönstret hittade jag i en bok. Kommer inte ihåg vilken bok det var så får uppdatera det senare ;)


Många virkade jullklappar fick jag virka, detta är fåret Shaun.


Sen fick jag dille på att virka en massa svampar ! Perfekt till lilleman, han älskar dom. Min chefs dotter fick den rosa, det är en skallra i den =)


En söt virkad flodhäst från Mias senaste bok. 


Samma flicka som fick den rosa svampen har även fått denna kanin.
Mönstret kommer från Mias första bok =)

Så det var lite av det virkade, har MYCKET mer jag har virkat och inte fotat.
Så det kommer mer senare ;)


4 kommentarer:

  1. Åh så fint o vad duktig du är!!
    Kanske skulle börja virka o se om det kan vara något för mig... :)
    Blev riktigt inspirerad nu när jag såg va fina grejer du gjort :)
    Hur länge har du hållt på? Tyckte du det va svårt i början?

    Lotta

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket !
    Jag har virkat hela mitt liv, men för ca 3 år sen hittade jag amigurumisarna. Sen har det rullat på med en rasande fart !
    Allt är alltid svårt i början, men lär man sig grunderna och tillåter sig själv att göra fel i början så lär man sig snabbt.
    Kommer göra ett inlägg med bra hemsidor i morgon som man kan använda sig av när man vill lära sig att virka =)
    Så kika in då och är det så att du behöver hjälp med något så är det bara att fråga =) Hjälper gärna till !

    SvaraRadera
  3. Så fina, känner att det är dags för mig att lära mig virka. Har tänk på det länge men aldrig kommit mig till skott att göra det

    SvaraRadera
  4. Kan inte sluta titta på kaninen, den är ju så söt. Skulle vilja ha en till dottern å en till sonen

    SvaraRadera

Bläckfiskar

Fem små bläckfiskar som ska fara norröver i veckan. Mönstret är mitt eget.