onsdag 11 januari 2012

Bra virksidor

Nu har jag kikat igenom bloggarna jag följer och här kommer några bra bloggar för folk som vill lära sig att virka eller folk som redan virkar och vill hitta mer mysiga mönster =)
Bara att trycka på bilderna så kommer ni vidare.


En kreativ liten blogg var det som fick upp mina ögon för amigurumisarna. Satt och slösurfade på jobbet mellan samtalen och fastnade totalt !
Hon har gätt ut 3 böcker och dom är superbra för nybörjare. Där i finns det mönster för nybörjare och lite svårare mönster, i början på böckerna finns även virkskola som visar hur man gör.


På Drops Design finns det en virkskola, även en stickskola för dom som behöver det.
Dom säljer garn och har en uppsjö av gratis mönster !


Hos Virkpia finns det virkskola och en massa mysiga mönster på halsukar, mönstren är lätta att förstå.


Fru Albertsson virkar till Erikshjälpen, hon länkar dit hon hittar sina mönster och jag är in där flera gånger per dag.
Det var där jag hittade mönstret till stjärnfilten jag håller på med nu.


Det var några bra sidor som jag älskar !
Är det så att ni vill ha lite fler mysiga bloggar så är det bara att säga till så länkar jag dom jag följer.
Och är det så att ni har några frågor så är det bara att fråga på =D

2 kommentarer:

  1. Tack, nu ska jag skaffa tråd å virknål sen ska jag träna

    SvaraRadera
  2. Prova ett lite större garn i början. Jag använder mig av akrylgarnet Freja och virknål 2,5 =) Då blir maskorna täta så stoppningen syns inte =D Och Freja kommer i alla världens färger och är billigt =)

    SvaraRadera

Bläckfiskar

Fem små bläckfiskar som ska fara norröver i veckan. Mönstret är mitt eget.