fredag 24 februari 2012

Min lilla pålle !




Ja här är hästen jag pillar med nu !
Mönstret kommer från Svarta Fåret (523) och jag köpte det i min lokala garnaffär.
Jag har redan gjort lite ändringar på den. På öronen ska man virka en flärp om jag förstår mönstret rött, men kan inte förstå varför man ska göra det. Så den tog jag bort.
Och manen och svansen ska vara virkad, men jag tyckte inte det blev så verklighetstroget om man gjorde så. Så igår satt jag och satte fast manen, tog hela kvällen. Satte en tråd på varje fastmaska på baksidan. Vek tråden dubbel, drog öglan igenom den fastamaskan och sen drog samma tråd genom öglan så den sitter fast i sig själv. Min son har redan provat att dra i manen och den sitter där den sitter ;) Så barnsäker är den.
Nu sitter jag och finular ut hur jag ska göra med svansen. Tror jag har kommit på ett sätt hur jag ska göra, får prova i morgon.
Ikväll ska jag fortsätta på mina grytlappar !

3 kommentarer:

  1. Vad fin den blir, härligt med barnsäkerhet! Var den svår att göra?
    Tack för hälsningen på Facebook

    SvaraRadera
  2. Sonen kommer säkert leka med en så den måste vara säker =) Försöker göra allt jag virkar barnsäkert =D Den var lätt att virka, mönstret var bra. Det enda jag inte förstår med det är att man ska virka en flärp på öronen, kunde inte filura ut vad den hade för nytta. Så jag virkade inte den ;)

    SvaraRadera
  3. en liten undran är den GRÅ...och är du i så fall min hemlige vän??

    SvaraRadera

Bläckfiskar

Fem små bläckfiskar som ska fara norröver i veckan. Mönstret är mitt eget.