fredag 24 februari 2012

Garnbyte

FRÅGOR TILL GARNBYTET:
Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?


SVAR: Jag älskar att virka i akrylgarn iaf när jag virkar amigurumisar. Men inget garn är dåligt, man kan alltid hitta på något att göra med det ;)

Vilken eller vilka är dina favoritfärger?

SVAR: Allt mellan himmel och jord, mer färg åt folket ! Det ska vara starka färger, pastellfärger, naturfärger m.m. Men helst inte multifärgat garn.

Vad tycker du mest om att virka till våren?

SVAR: Nu kommer de virkas till sonen, så kommer nog ge mig ikast med ett överkast till hans säng, min mormor skulle virka ett men hon hann inte.

Har du något drömprojekt att göra som är garnrelaterat?

SVAR: Jag skulle villa virka mig ett överkast till vår dubbelsäng och göra mig en lampa till matsalen med hjälp av garn och tapetklister =)

Vilken sorts virknålar tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? ergonomiska?)

SVAR: Jag använder mig av ergonomiska virknålar (Soft touch), har dom i storlek 2, 2.5, 3 och 5mm.

Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa?
SVAR: Jag skulle villa prova att gjuta i betong ! Har fått mig en plats i källaren nu så det blir att testa i sommar =)

Vad tycker du om att unna dig själv?

SVAR: Jag brukar unna mig med en bra pyssel/virk/heminrednings tidning

Vad gillar du helst att dricka? Någon speciell favorit?

SVAR: Jag dricker mest coca cola, mjölk och apelsinsaft.

Favoritgodis?

SVAR: Choklad i mängder och sura godisar

Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom virkning? (Spinna, scrapbooking, stickning osv.)
SVAR: Jag har börjat med origami den senaste tiden, så det blir mycket pysslande på kvällarna när jag inte virkar.


Någon annat stort intresse som du brinner för?

SVAR: Djur och blommor. Nu när jag har flyttat till hus så är jag superglad över att trädgården nästan är kal på blommor, så i sommar kommer jag plantera en massa blommor.

Vilken slags böcker (ej virkning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)

SVAR: Deckare är det som gäller, ju mer hemska mord ju gladare blir jag, det ska vara en deckare som man inte riktigt vet vem som är mördaren innan sista kapitlet.
Några av mina favoriter är: Camilla Läckberg, Gwen Hunter, Henning Mankell.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bläckfiskar

Fem små bläckfiskar som ska fara norröver i veckan. Mönstret är mitt eget.