fredag 11 maj 2012

Pysselkväll på blomsterhandeln

 Var pysselkväll på blomsterhandeln i Skänninge ikväll.
Dom visade hur man satte ihop fina blomsterarrangemang för blommor som står ute.


 Dekoration med snittblommor

  Blommor som står inne

 Hög bukett

Rund bukett

 Snabb ge bort present

Sen fick vi själva plantera någonting, vi fick plocka vad v i ville i butiken och vi fick 15% rabatt på allt =)
Jag hade två krukor med mig som står inne på altanen, blev mycket nöjd med dom. Stjärnan och den rosa blomman hängde jag i en tunn tunn najtråd så den hänger och dinglar lite ovanför blommorna =)

Jag hade en mycket inspirerande kväll och kommer säkerligen göra om det.
Köpte även en ny sorts pelargon, det är en spaljepelargon. Så den ska jag sätta i en stor kruka och ställa den bredvid trappen på framsidan och låta den klänga upp på trappen. Fanns bara en kvar och den var väldigt mörk laxrosa. Mycket fin färg tycker jag, ska även köpa den som är mörk rosa också =)

1 kommentar:

  1. Jättefina arrangemang och jag förstår att det var inspirerande..

    Kram Maidi

    SvaraRadera

Bläckfiskar

Fem små bläckfiskar som ska fara norröver i veckan. Mönstret är mitt eget.