torsdag 15 mars 2012

Loppis

Idag fick jag lite "semester" så jag fick åka på loppis helt själv !
Så jag drog iväg till loppiset i Fornåsa, på vägen dit blev jag omkörda av 2 kompisar på motorcyklar. Lite avis blev man på dom när dom susade förbi.

Loppiset i Fornåsa är stort ! Man går nästan vilse där inne, det finns allt och ingenting.
Jag tyckte det var bra priser och detta är vad jag fick med mig hem.


 3 små söta såskannor tror jag det är. Hittade dom på olika ställen på loppiset och när jag kom till kassan så tyckte ägaren att det var roligt att jag hittat tre liknande. Han hade inte någon aning om att han hade dom.

 Den gula hittade jag ett fat åt också och den fick jag ge 60kr för. Under är det inristat ett V.R och en krumelur. Så den passar till mig ;)

Den gröna har en liten spricka i locket så den gav jag 40kr för. Stämpeln under står det att den är gjord i Tyskland.

 Min absoluta favorit ät den lilla röda, en liten nagg på locket så 55kr gav jag. Ingen stämpel under.
Tycker den är mycket charmig, locket en aning stor så det ser ut som en japansk solhatt.


Sen har jag även blivit stolt ägare av den minsta kannan av Kylex serien. 40kr och helt felfri !
Vill ni veta lite mer om kylex så skriver Jag, en Loppista om det i sin blogg.

Köpte även en gammal backspegel från en lastbil som passar perfekt som spegel på badrummet på övervåningen. Så man behöver inte alltid använda sakerna till det dom är till för ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bläckfiskar

Fem små bläckfiskar som ska fara norröver i veckan. Mönstret är mitt eget.