lördag 17 mars 2012

Virkad filt


Fick reda på att en kompis fått sig en liten dotter, virrig som jag är har jag blandat ihop månaderna. Trodde han skulle få nästa månad, men men. Så nu får jag virka en filt =D
Det säger man ju inte nej till ;)
Så jag grävde lite och googlade en massa. Så hittade jag Attic24 som hade en filt med vågmönster. Startade med en provbit och den blev bra så jag började med filten igåkväll. Gjorde 3 varv och har potat lite med den idag. Den blev lite bredare än vad jag planerat, så den blir lite stor för babyfilt ;)
Jag använder mig av garnet Svarta Fårets Baby och virknål 3mm. Tycker det blir lagom tjockt, vill man ha glesare så använd bara en tjockare virknål.
Mönstret finns här det är på engelska men lätt att förstå.

1 kommentar:

  1. Ännu en ledtråd.
    Vi är båda mellan 20-30 års åldern.
    Det är ca 30 mil mellan dig och mig.

    SvaraRadera

Bläckfiskar

Fem små bläckfiskar som ska fara norröver i veckan. Mönstret är mitt eget.